גלים أمواج חדשות
כניסה
דף ראשי > ירוק בעיניים > רכבת מהירה לירושלים פורסם: 3/1/2011

רכבת מהירה לירושלים

הנה באה הרכבת?

כבר עשר שנים בונים מסילה לרכבת המהירה בין תל-אביב לירושלים, העוברת בעיר מודיעין ובשדה התעופה בן-גוריון. בשל חוסר הסכמות ועלויות גבוהות מאוד, עדיין לא נשלמה סלילת המסילה, והרכבת מתעכבת. האם יהיה אור בקצה מנהרת הרכבת? על כך בכתבה הבאה.

מאת: רות שבח גטריידה

 

מבט ממעוף הציפור על הרכבת העושה דרכה מתל-אביב לירושלים.
מבט ממעוף הציפור על הרכבת העושה
דרכה מתל-אביב לירושלים.

"אימא, אני קופצת לירושלים", אמרה סיגל התל-אביבית. כעבור שלושים דקות של נסיעה בדרך יפהפייה, נחתה סיגל בירושלים. נשמע לכם מדע בדיוני?

 

כבר עשר שנים בונים מסילה לרכבת המהירה בין תל-אביב לירושלים, העוברת בעיר מודיעין ובשדה התעופה בן-גוריון.

 

למה לי רכבת עכשיו?

כבישי ישראל עמוסים בכלי רכב פרטיים ובתחבורה ציבורית, ופעמים רבות יש פקקי תנועה, ואנשים מאחרים לעבודה או ללימודים. אחד הפתרונות לעומס בכבישים הוא הרכבת – היא מהירה, נוחה, אין פקקי תנועה, והיא אינה מזהמת את האוויר. לכן, בשנים האחרונות, מוקמות עוד ועוד מסילות רכבת בישראל.

 

עיר הבירה של ישראל רחוקה מגוש דן, והמסילה המאתגרת ביותר היא הדרך בין ירושלים לתל-אביב. כידוע לכם, תל-אביב נמצאת בגובה פני הים, ואילו ירושלים נמצאת כשמונה מאות מטרים מעל פני הים. הרכבת צריכה לטפס גבוה. בדרך יש הרים, נחלים וערכי טבע רבים.

 

הידעת?

בישראל בשנת 2010, נסיעה בתחבורה הציבורית מירושלים לתל-אביב נמשכת שעה שלמה לפחות. ברכבת המהירה, תימשך הנסיעה כחצי שעה.

 

יוצאים מכאן ומגיעים לשם

רכבת ישראל השקיעה כסף רב בבניית מסילת הרכבת, אך הבנייה עדיין לא הסתיימה. כבר היום עומד גשר עצום בעמק איילון, בעבור מסילת הרכבת. עכשיו יש לחצוב כשלוש מנהרות ,ולבנות עוד שני גשרים, כדי שהרכבת תגיע לירושלים. אולי תתקשו להאמין, אבל תחנת הרכבת בירושלים תהיה מתחת לאדמה!

 

רכבת ירוקה?

בדרך כלל, אנשי הגנת הסביבה תומכים בנסיעה ברכבות, משום שהן מזהמות פחות מאוטובוסים וממכוניות, והן מתאימות לגישה שרואה בתחבורה הציבורית פתרון טוב להפחתת זיהום האוויר. רכבת אחת שבה נוסעים כמה מאות אנשים היא תחליף למאות מכוניות ואוטובוסים.

 

אבל, הרכבת המהירה הזאת אינה מעוררת התלהבות אצל אנשי הגנת הסביבה. לדבריהם, המחיר הסביבתי שיש לשלם תמורת המסילה הזאת הוא גבוה: המסילה עוברת בשמורות טבע, חוצה אזורי מחייה של בעלי חיים ופוגעת בנוף.

מהנדסים ואנשי מקצוע נוספים וביניהם אנשי הגנת הסביבה מנסים למצוא פתרונות חלופיים: במקום גשר – מנהרה, במקום המסלול המתוכנן – מסלול אחר, ובודקים איך אפשר לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בחי, בצומח ובנוף, וכן לצמצם את משך הבנייה.

 

ואולם, בשל חוסר הסכמות ועלויות גבוהות מאוד, עדיין לא נשלמה סלילת המסילה, ופיתוח התשתית לרכבת עדיין מתעכב.

 

נשמח לשמוע את דעתכם בנושא.

   

חדשות הילדים |  כניסת משתמשים |  הרשמה |  הדרכה למורים |  אתר לדוגמה |  על אודות האתר |  צרו קשר |  נגישות

כל הזכויות שמורות © עמותת סנונית (ראו תנאי שימוש)  |  האתר פועל ברשיון